Algemene 

Opleidingen

Wij geloven in de menselijke kracht om gewenste doelen te behalen. Hier leveren wij graag een bijdrage aan door passende training, opleiding, advies en individuele begeleiding. 

De groepen houden we klein. Persoonlijke aandacht en interactie met elkaar vinden we belangrijk. Zo houden wij de kwaliteit hoog en kunnen deelnemers ook leren van elkaar.

Coachend communiceren

Coachende communicatie helpt je als professional om effectiever je gesprekken met de ander op een diepere laag te kunnen voeren, waarbij de autonomie van de ander centraal staat. En hiermee een ander aan te zetten om in beweging te komen waardoor de ander groeit.

Eerstvolgende: 23 september,25 november
Lees meer

Coachend leiderschap

Het beste uit jezelf én je medewerkers halen, zodat jij met hen kunt werken vanuit vertrouwen. En je de ander ruimte weet te geven om te kunnen leren.

Lees meer

Communicatie en samenwerking 1

Deze training is gericht op het vergroten van de persoonlijke effectiviteit in het omgaan en communiceren met anderen. Klantgericht werken en communiceren staan centraal.

Eerstvolgende: 02 november,08 november
Lees meer

Communicatie en samenwerking 2

We kunnen niet niét communiceren. We kunnen wel leren beter te communiceren! Ben jij ook op zoek naar verdieping jouw manier van communiceren? Tijdens deze training wordt er allereerst een beroep gedaan op het eigenaarschap van de individuele deelnemer. Jij bent bereid om jouw eigen leerproces centraal te stellen en dieper in te gaan op de verschillende aspecten van communicatie.

Lees meer

De-escalerend werken 1

Heb je op je werk te maken met agressie of ongewenst gedrag? In onze geaccrediteerde opleiding krijg je de skills om hiermee om te gaan. We wisselen theorie en praktijk af en helpen je om je (weer) veilig en zeker te voelen op je werk. In de training is ruimte en aandacht voor jouw praktijkvoorbeelden. Verbeter de veiligheid en begin bij jezelf!

Eerstvolgende: 07 oktober
Lees meer

De-escalerend werken 2

Tijdens deze training wordt de lesstof uit de basistraining herhaald. We kijken terug naar de tussenliggende periode; heb je tips en tricks kunnen gebruiken. Er zal een verdieping plaatsvinden door verder in te gaan op een aantal aspecten en wordt, door inbreng van casuïstiek, op maat gesneden voor de deelnemers.  Hierbij wordt verdiepend gebruik gemaakt van de Roos van Leary. 

Lees meer

Digicoach

De digicoach is een medewerker die zijn of haar nabije collega’s helpt bij het gebruik van digitale middelen en de daarbij benodigde vaardigheden.

Eerstvolgende: 19 oktober
Lees meer

Mindfulness

Met mindfulness richt je je aandacht op het heden. Zet mindfulness in om balans in je leven (terug) te brengen, om beter om te gaan met klachten en om je persoonlijke kwaliteiten te ontwikkelen!

Eerstvolgende: 29 september
Lees meer

Motiverende gespreksvoering

Of het nu op persoonlijk of professioneel gebied is, soms kunnen, moeten of willen we dingen anders gaan doen. Een verandering van bijvoorbeeld houding, gedrag of werkwijze. Hier is motivatie voor nodig en om dat te bereiken is motiverende gespreksvoering een effectieve gesprekstechniek.

Eerstvolgende: 03 november
Lees meer

Oplossingsgericht werken

Oplossingsgericht werken is een methode die heel effectief kan zijn om gestelde doelen te behalen. Door zaken met een oplossingsgerichte blik te benaderen zorg je ervoor dat je een positieve sfeer in het team houdt en de samenwerking optimaal blijft. Kijk niet alleen naar wat fout gaat, maar vooral ook naar hoe het beter kan. Dit brengt meer doelgerichtheid en een betere sfeer in het team.

Eerstvolgende: 25 oktober
Lees meer

Timemanagement

Hoe krijg je meer gedaan in de tijd die je hebt, met als doel de kwaliteit van je werk te vergroten? In de training timemanagement leer je te werken volgens het zelfmanagement-principe. 

Eerstvolgende: 09 november
Lees meer

Train de trainer

In organisaties zelf is veel deskundigheid aanwezig, medewerkers kunnen veel van elkaar leren. Niet iedereen die deskundig is, weet die deskundigheid ook goed aan een ander over te dragen. Het opleiden van de eigen deskundigen tot interne trainers is hierbij een goed hulpmiddel.

Eerstvolgende: 11 november
Lees meer

Werkbegeleiding 1

Deze training is voor begeleiders van studenten op de werkvloer. In deze training wordt ingezoomd op de drie rollen die je je als werkbegeleider aanmeet; namelijk opleider, coach en beoordelaar. Je leert hoe je ervoor zorgt dat een student zijn of haar kansen en mogelijkheden kan benutten.

Eerstvolgende: 23 september,09 november
Lees meer

Werkbegeleiding 2

In deze training wordt ingezoomd op de drie rollen die je je als werkbegeleider aanmeet; namelijk opleider, coach en beoordelaar. Je leert hoe je ervoor zorgt dat een student zijn of haar kansen en mogelijkheden kan benutten.

Eerstvolgende: 22 september,07 oktober
Lees meer