O

Gespreksvaardigheden

Volg deze training en ervaar het verschil in de reacties op jouw communicatie! Deze training is een combinatie van theorie en praktijk in 2 dagdelen.

Training in communicatiestijlen

Een belangrijk onderdeel van deze communicatietraining is open vragen stellen, reflectief luisteren, bevestigen en samenvatten. Je leert verschillende communicatiestijlen herkennen.

Motiverende gesprekstechnieken

Aan de hand van praktijkvoorbeelden oefen je met verschillende gesprekstechnieken. Op deze manier voel je je straks comfortabel om ze in de praktijk te gebruiken. Zo oefen je met technieken uit de motiverende gespreksvoering en technieken uit oplossingsgericht coachen. Ook leer hoe je op een constructieve manier om kunt gaan met weerstand of verbale agressie.

Verbeter je communicatie-skills

Ontdek de kracht van effectieve gesprekstechnieken en schrijf je in voor deze training!

Lesstof:

  • Algemene gesprekstechnieken
  • Open vragen stellen, reflectief luisteren, bevestigen en samenvatten;
  • Omgaan met weerstand
  • Basisprincipes van motiverende gespreksvoering en oplossingsgericht coachen

Resultaten:

  • Je weet de juiste communicatiestijl in te zetten, afhankelijk van de situatie en je gesprekspartner(s)
  • Je kunt op een oplossingsgerichte manier samenwerken en anderen te helpen bij het vinden van oplossingen
  • Je begrijpt hoe je effectiever kunt communiceren
  • Je weet hoe je een positieve en oplossingsgerichte sfeer kunt bevorderen

In het kort

Een communicatietraining voor iedereen die op een positieve en motiverende manier wil samenwerken en communiceren.

Locatie:

Bij jou op locatie, in heel Nederland.

Duur:
De training bestaat uit 4 bijeenkomsten van een dagdeel.
Voorbereiding:

Na het eerste dagdeel ga je oefenen in de praktijk. Dit wordt behandeld tijdens het tweede dagdeel.

Investering:
€ 1.650,00 (vrijgesteld van BTW)
Individuele deelname inclusief lesmateriaal
Inschrijven
Opleiding wordt toegevoegd

Lesstof:

  • Algemene gesprekstechnieken
  • Open vragen stellen, reflectief luisteren, bevestigen en samenvatten;
  • Omgaan met weerstand
  • Basisprincipes van motiverende gespreksvoering en oplossingsgericht coachen

Resultaten:

  • Je weet de juiste communicatiestijl in te zetten, afhankelijk van de situatie en je gesprekspartner(s)
  • Je kunt op een oplossingsgerichte manier samenwerken en anderen te helpen bij het vinden van oplossingen
  • Je begrijpt hoe je effectiever kunt communiceren
  • Je weet hoe je een positieve en oplossingsgerichte sfeer kunt bevorderen

Wat vinden onze deelnemers?

Activiteitenbegeleidster

 

Susan, begeleider

 

Esdege Reigersdaal Janet Eijgel

 
Inschrijven voor: Gespreksvaardigheden Inschrijven