O

Communicatie en samenwerking

Deze training is gericht op het vergroten van de persoonlijke effectiviteit in het omgaan en communiceren met anderen. Klantgericht werken en communiceren staan centraal.

Basistraining persoonlijke effectiviteit

We geven inzicht in gedrag en communicatie in het algemeen en mogelijkheden om invloed te hebben op het eigen gedrag, de ander en de situatie specifiek. Hiervoor gebruiken we verschillende methoden en technieken. Met deze inzichten kun je meer doelgericht, klantgericht en effectiever (samen-) werken. En bovenal: je werkplezier wordt vergroot!

Interactie staat centraal. Niet alleen in de behandelde stof, maar ook in de aanpak. Door het gebruik van verschillende modellen zal iedere deelnemer tot een passend inzicht komen en daarmee in de praktijk verder kunnen. Tijdens deze twee bijeenkomsten wordt theorie afgewisseld met praktische oefeningen.

Lesstof:

  • Klantgerichtheid, basishouding, professionaliteit, communicatie en interactie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Invloed en beïnvloeden
  • Lenigheid in veranderen
  • We maken onder meer gebruik van de volgende  modellen:
    • Roos van Leary
    • Brug in communicatie
    • Filter van waarneming
    • Gedragsstijlen
    • Kwadranten van invloed en KIK of DIP

Resultaten:

  • Je hebt een professionele houding en draagt dat uit
  • Je hebt inzicht in je persoonlijke krachten en valkuilen en weet daar mee om te gaan
  • Je vaardigheden in het omgaan met anderen zijn vergroot
  • Je bent in staat om een bijdrage te leveren aan de verbetering van de communicatie en samenwerking binnen het eigen team
  • Je bent in staat om een individueel actieplan op te zetten en een bijdrage te leveren aan een teamgericht actieplan

Planning:

Maandag 13 mei 2024 van 12.30-16.00 uur
Maandag 27 mei 2024 van 12.30-16.00 uur

In het kort

De training is bedoeld voor professionals zich in hun werk krachtiger en effectiever willen laten profileren. Laten zien wat ze kunnen en waar de krachten liggen, maar ook open durven staan voor de eigen ontwikkelpunten en daarmee aan de slag gaan.

Aanvangsniveau deelnemer:
vanaf niveau 3

Niveau scholing:
niveau 4

Accreditatie:
Kwaliteitsregister V&V 6 punten

Locatie:

Hoorn

Duur:
2 dagdelen
Voorbereiding:

Ter voorbereiding van de dagdelen zal er toegestuurde theorie gelezen moeten worden.

Investering:
€ 349,00 (vrijgesteld van BTW)
Individuele deelname inclusief lesmateriaal

Startdatums

13 mei 2024
Inschrijven
Opleiding wordt toegevoegd

Lesstof:

  • Klantgerichtheid, basishouding, professionaliteit, communicatie en interactie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Invloed en beïnvloeden
  • Lenigheid in veranderen
  • We maken onder meer gebruik van de volgende  modellen:
    • Roos van Leary
    • Brug in communicatie
    • Filter van waarneming
    • Gedragsstijlen
    • Kwadranten van invloed en KIK of DIP

Resultaten:

  • Je hebt een professionele houding en draagt dat uit
  • Je hebt inzicht in je persoonlijke krachten en valkuilen en weet daar mee om te gaan
  • Je vaardigheden in het omgaan met anderen zijn vergroot
  • Je bent in staat om een bijdrage te leveren aan de verbetering van de communicatie en samenwerking binnen het eigen team
  • Je bent in staat om een individueel actieplan op te zetten en een bijdrage te leveren aan een teamgericht actieplan

Planning:

Maandag 13 mei 2024 van 12.30-16.00 uur
Maandag 27 mei 2024 van 12.30-16.00 uur

Wat vinden onze deelnemers?

Wilgaerdenleekerweide Westerhof

 

Esdege Reigersdaal Janet Eijgel

 

Wlgroep

 
Inschrijven voor: Communicatie en samenwerking Inschrijven